Tuesday, April 7, 2009

bye bye......simon



再见了,好狗狗....
虽然与你相处的时间只有 仅仅的一两个月
我还是会 想你的 TT 我还是会 思念你

回想起...第一天
看见你 不喜欢你 你很爱玩 很爱捣蛋
第一天 成为 新成员 的你
不陌生 很调皮 咬我鞋 跟屁虫

但 , 日子久了...
你已是我忠实朋友
不讨厌你了 不觉得你烦了 慢慢接受你了
把你视为 我家开心果
偶尔会撒娇 舔舔我的脚 摇摇尾巴
坐在地板 赖着不走
越来越疼你 害怕失去你 在我心 有你位置

清明节的 隔天...
你走了 离开了 再会了
很遗憾 你没跟我告别
就这样走了 无法接受 这个事实
拼命摇晃你身躯 触摸你心跳
假装你还有呼吸 还有心跳
但 事实 总是....
本来想让你走得快乐些 看你死去的样子
黑色液体 从你身体里流出
你很痛吧 对不起 没能帮你
可怜的你 走得那么 凄惨
想克制眼泪 不让它流下
把头抬得高高的 但 泪水还是拼命往下流
滴在你身上 好像不会停止
你一个人 去了另一个世界
不要怕 要走好
那个雨天 你走了 真的走了
不爱雨天了 讨厌下雨
雨天带走了 我爱的狗狗
雨天让我失去 一个忠心的朋友
雨天很没有 安全感

宠物一生只会有一个主人
主人一生却能有很多宠物

切记 要珍惜 自己的宠物





3 comments:

LML said...

don be sad liao la~~ u say like this ..i will think back my dog dog leh...haiz........

LML

Anonymous said...

sry la...so late jus come here to c ur blog...
erm...dun sad la...bcoz u once have it as a pet is enough...not like me...from early age, i oredi vry scare of dog dog edi...although i wan like it, but i scare it too..still remember mah...tat day in sharon house...i jump onto the sofa when her dog came..haha..tat day situation was very funny...
erm...so dun be sad..n i also wan praise tat ur blog is jus so nice...
n u very capable to look after ur dog...
when i read tis article, i remeber one song from Ella bout the dog dog de......
go n listen it...i think u will cry ba?
so..be brave ok?bcoz ur dog dog also wan u happy...it wil pray for u in the heaven..

Fiona Liang said...

AHHH? Xiao Hei passed away dy? T__________T your words really 'zhun' lor =_=
i only met him once and i think he's cute :(
Anyways, don be sad...cuz i'm sad too. haha.. really lahh..don be sad yaa. muahhhhs! =)